• Program szkolenia biofeedback I stopnia
  • Program szkolenia biofeedback II stopnia
  • Program szkolenia bum bum rurki
  • Program szkolenia musicon
  • Program szkolenia terapia neurotaktylna poziom I
  • Program szkolenia terapia neurotaktylna poziom I
  • Program szkolenia terapia neurotaktylna poziom II
  • program szkolenia tomatis stopien I
  • program szkolenia tomatis stopien II
  • Program - gimnastyka korekcyjna
  • Program - integracja sensoryczna
  • Program - kodowanie i robotyka
  • Program zajęć z kodowania i robotyki

    Realizowany w ramach projektu:
    „Świat małych odkrywców w gminie Zduny”
    Adres realizacji projektu:
    Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Bąkowie Górnym
    Bąków Górny 123, 99-440 Zduny
    Prowadząca zajęcia: Kamila Oleczek
    Wiek dzieci: 3-6 lat
    Grupa: 3 grupy po 8 osób
    Czas zajęć: 1h w tygodniu, do zrealizowania łącznie 20 h na grupę (łącznie 60h)


    Ogólne założenia programu zajęć kreatywnych

    Cel ogólny:

    • rozwijanie zainteresowań kodowaniem i robotyką,
    • nauka podstaw kodowania oraz rozwijanie umiejętności logicznego myślenia

    Cele szczegółowe:

    • odkrywanie własnych możliwości twórczych,
    • nabywanie umiejętności zgodnej pracy w zespole,
    • rozwijanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
    • kształtowanie wyobraźni przestrzennej, percepcji wzrokowej, pamięci słuchowej,
    • odczytywanie, rozumienie symboli i znaków,
    • odczytywanie zakodowanych informacji,
    • pobudzanie wyobraźni,
    • kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
    • rozwijanie samodzielności i wytrwałości

    Metody pracy:

    • metody słowne (instrukcja słowna, dźwięki),
    • metody praktyczne (oparte na działaniu),
    • metody aktywizujące (angażujące dziecko w działaniu)

    Projekt nr FELD.08.06-IZ.00-0109/23
    Współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
    w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027
    Beneficjent: Gmina Zduny

    Program – kodowanie i robotyka

  • Tab
  • Świat małych odkrywców w Gminie Zduny
    Projekt nr FELD.08.06-IZ.00-0109/23
    Współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027
    Beneficjent: Gmina Zduny

    Miejsce realizacji:

    Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Bąkowie Górnym
    Adres: Bąków Górny 123, 99-440 Zduny

    Prowadząca zajęcia:

    Katarzyna Szczepańska-Wolska

    Grupa docelowa:

    • Dzieci w wieku 6 lat (1 grupa: 4 dziewczynki i 4 chłopców)
    • Czas zajęć: 1h/2h tygodniowo, łącznie do zrealizowania 40 godzin

    Główne działy tematyczne:

    • Logiczne myślenie
    • Plastyka
    • Technika
    • Muzyka
    • Rozwijanie zainteresowań

    Cel główny projektu:

    Rozwijanie uzdolnień, zainteresowań i kreatywności dzieci oraz ich wrodzonych możliwości twórczych poprzez różnorodną aktywność.

    Cele szczegółowe:

    • Wspieranie rozwoju logicznego myślenia i koncentracji uwagi
    • Kształtowanie zainteresowań i ujawnianie zdolności (plastycznych, technicznych, muzycznych)
    • Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata
    • Rozwijanie motywacji do działania i odkrywanie własnych możliwości twórczych
    • Kształtowanie pożądanych cech społecznych
    • Pobudzanie ekspresji i wrażliwości plastycznej
    • Poznawanie różnych technik plastycznych i materiałów
    • Wzmacnianie wiary we własne zdolności
    • Usprawnianie motoryki małej i dużej
    • Kształtowanie słuchu i umiejętności słuchania muzyki

    Program – zajęcia kreatywne1

    Podstawowe informacje o programie:

    • Adres realizacji: Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Bąkowie Górnym, Bąków Górny 123, 99-440 Zduny
    • Liczba uczestników: 8 osób
    • Wiek dzieci: 5 lat
    • Czas trwania: 1 godzina tygodniowo, łącznie 40 godzin

    Ogólne założenia programu:

    • Rozwijanie twórczej aktywności, uzdolnień i zainteresowań artystycznych dzieci
    • Wspieranie możliwości twórczych poprzez różnorodne działania

    Cele szczegółowe:

    • Odkrywanie własnych możliwości twórczych
    • Rozwijanie motywacji do działania
    • Kształtowanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi materiałami i technikami plastycznymi
    • Rozwijanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości
    • Rozwijanie logicznego myślenia
    • Usprawnianie zdolności manipulacyjnych i konstrukcyjnych
    • Kształtowanie wrażliwości estetycznej
    • Rozwijanie samodzielności i wytrwałości

    Metody pracy:

    • Metody słowne (instrukcja słowna, dźwięki)
    • Metody praktyczne (oparte na działaniu)
    • Metody aktywizujące (angażujące dziecko w działaniu)

    Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027. Beneficjentem jest Gmina Zduny.

    Program zajęć

  • Program - zajęcia logopedyczne
  • Podstawowe informacje o programie

    • Adres realizacji: Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Bąkowie Górnym, Bąków Górny 123, 99-440 Zduny
    • Prowadząca zajęcia: Aleksandra Chatlińska
    • Przedział wiekowy: 3–6 lat
    • Grupy: 3 grupy po 4 osoby (łącznie 6 dziewczynek i 6 chłopców)
    • Czas zajęć: 1 godzina tygodniowo, łącznie 20 godzin na grupę (60 godzin dla wszystkich grup)

    Ogólne założenia programu

    1. Zajęcia realizowane są w trzech grupach wiekowych: 3–4 latki, 5 latki, 6 latki.
    2. Program realizowany jest w każdej grupie przedszkolnej w ramach godzinnych zajęć raz w tygodniu.
    3. Tematyka zajęć dostosowana jest do indywidualnych potrzeb uczestników projektu i wynika z ich trudności.

    Cele ogólne

    • Kształcenie, rozwijanie i doskonalenie umiejętności komunikowania się z otoczeniem.
    • Stymulacja rozwoju językowego dzieci z uwzględnieniem wszystkich aspektów mowy (wymowa, słownictwo, gramatyka, stylistyka).

    Cele szczegółowe

    • Nauka prawidłowego oddychania.
    • Usprawnienie narządów artykulacyjnych.
    • Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej.
    • Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy.
    • Doskonalenie wymowy już ukształtowanej.
    • Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.
    • Wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej.

    Metody pracy

    • Metody słowne (rozmowa, opowiadanie, instrukcja słowna, dźwięki).
    • Metody aktywizujące (angażujące dziecko w działaniu).
    • Metoda oglądowa (ilustracje, historyjki obrazkowe, programy komputerowe).
    • Ćwiczenia utrwalające.
    • Ćwiczenia relaksacyjne.
    • Logorytmika.
    • Elementy Metody Krakowskiej (symultaniczno-sekwencyjna).
    • Metoda Dobrego Startu.
    • Metoda W. Sherborne.
    • Techniki relaksacyjne.
    • Elementy metody werbo-tonalnej.
    • Elementy Terapii Ręki.

    Program – zajęcia logopedyczne

  • Program - zajęcia proekologiczne
  • Cele ogólne programu:

    • Włączenie działań proekologicznych do planu pracy przedszkola.
    • Kształtowanie wyobrażeń i pojęć przyrodniczych poprzez obserwacje i doświadczenia.
    • Dostrzeganie zmian w środowisku i zależności między stanem środowiska a działalnością człowieka.
    • Rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska naturalnego.
    • Umożliwienie podejmowania działań ekologicznych w najbliższym otoczeniu i codziennym życiu.
    • Przekazywanie pozytywnych wartości ekologicznych.
    • Pogłębianie zainteresowań, pobudzanie inicjatywy i samodzielności.
    • Projektowanie i przeprowadzanie badań i doświadczeń.
    • Kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji.

    Metody pracy:

    • Obserwacja, pokaz, prezentacje multimedialne.
    • Dyskusje, opowiadania, praca z literaturą i czasopismami, gry dydaktyczne, spotkania.
    • Spacery, wycieczki, zajęcia terenowe, doświadczenia, eksperymenty, hodowla, praca na rzecz środowiska.

    Cele szczegółowe:

    • Zaspokajanie potrzeby kontaktu z przyrodą w warunkach naturalnych.
    • Pogłębianie wiedzy o porach roku i umiejętności obserwacji przyrody.
    • Rozwijanie wrażliwości estetycznej i twórczej ekspresji.
    • Poznawanie pospolitych gatunków roślin i drzew w okolicy przedszkola.
    • Uświadamianie zalet spożywania warzyw, owoców, ziół i przypraw.
    • Poznawanie procesu hodowli roślin, rozpoznawanie i nazywanie ptaków.
    • Zapoznanie z ekosystemem leśnym i wybranymi zjawiskami przyrodniczymi.
    • Wprowadzenie pojęcia zdrowej żywności i roli wody w przyrodzie oraz gospodarce człowieka.
    • Poznanie źródeł i rodzajów zanieczyszczeń wody oraz sposobów jej ochrony.
    • Kształtowanie umiejętności korzystania z dóbr przyrody bez jej niszczenia.
    • Poznanie podstawowych pojęć ekologicznych i zasad zachowania się na terenach przyrodniczych.
    • Dostrzeganie negatywnych zmian w środowisku spowodowanych działalnością człowieka.
    • Kształtowanie proekologicznego stylu życia i rozumienie wpływu codziennych czynności na środowisko.
    • Poznanie źródeł zanieczyszczenia powietrza, zasad segregacji śmieci, recyklingu i utylizacji.
    • Zapoznanie z pojęciem katastrofy ekologicznej i jej przyczynami.
    • Uświadamianie największych zagrożeń dla Ziemi wynikających z działalności człowieka.
    • Podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska.
    • Zapoznanie z globusem, mapą, planem, przewodnikiem turystycznym.

    Program – zajęcia proekologiczne

  • Program TUS
  • Cele programu

    Cele ogólne:

    • Rozwijanie umiejętności rozumienia emocji u innych
    • Doskonalenie komunikacji z innymi
    • Rozwijanie umiejętności przyjmowania krytyki
    • Doskonalenie relacji rówieśniczych

    Cele szczegółowe:

    • Rozpoznawanie i wyrażanie własnych emocji w różnych sytuacjach
    • Rozumienie różnic między emocjami (np. złość, radość, lęk, smutek)
    • Sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami
    • Budowanie pewności siebie i pozytywnego obrazu własnej osoby
    • Ćwiczenia asertywności
    • Rozwijanie umiejętności słuchania aktywnego i empatycznego
    • Refleksja nad własnymi reakcjami emocjonalnymi
    • Wyciszanie negatywnych emocji (relaksacja)

    Warsztaty ceramiczne:

    • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
    • Wyrażanie uczuć w sposób niewerbalny
    • Umacnianie wiary we własne siły

    Metody pracy:

    • Słowne: rozmowa kierowana, opowiadanie, instrukcja słowna
    • Aktywizujące: pokaz, ćwiczenia, zabawa
    • Oglądowe: ilustracje, historyjki obrazkowe, programy komputerowe, filmy animowane
    • Praktyczne działania
    • Ćwiczenia relaksacyjne

    Program TUS