• Rekrutacja - Erasmus+
  • Rekrutacja – Erasmus+

    Ogłaszamy rekrutację dla uczniów klas VII – VIII do udziału w projekcie finansowanym z funduszy Erasmus+. Weźmie w nim udział 25 uczniów, którzy zrealizują program edukacyjny w Grecji. Rekrutacja potrwa do piątku13.09.2024. Kartę zgłoszeniową, instrukcję jej wypełniania oraz regulamin rekrutacji i ramowy program mobilności znajdziecie w zakładce „Dokumenty” na stronie szkoły

    Zal_3_Ramowy_Program_Mobilnosci

    Zal._2_Instrukcja_wypelniania_zgloszen

    Zal._1_Karta_Zgloszenia_Ucznia_do_Mobilnosci

    Regulamin_Rekrutacji

    Powodzenia!

  • Wyniki rekrutacji w ramach programu ERASMUS +
    • Wyniki rekrutacji w ramach programu ERASMUS +Lista uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie w ramach mobilności ponadnarodowej (wyjazdu zagranicznego) w przedsięwzięciu pn. „Uczniowie i nauczyciele z SP w Bąkowie Górnym odkrywają kulturę i przyrodę w Grecji wzmacniając swoje kompetencje i poznając atrakcyjne, nowoczesne formy nauki” o numerze 2024-1-PL01-KA122-SCH-000208840.Projekt finansowany przez Unię Europejską.
      L.pImię i nazwisko
      1.Julia Milczarek
      2.Matylda Miziołek
      3.Maja Wielemborek
      4.Łukasz Węgrzynowski
      5.Wiktoria Rzepka
      6.Krzysztof Białas
      7.Natalia Znyk
      8.Filip Jaros
      9.Justyna Warzywoda
      10.Julita Urbańska
      11.Mikołaj Wolski
      12.Nikodem Tomasik
      13.Oliwia Białas
      14.Mateusz Dzięgielewski
      15.Krzysztof Dałek
      16.Maciej Ścibor
      17.Ewa Wielemborek
      18.Zuzanna Rosiak
      19.Małgorzata Surma
      20.Lena Boczek
      21.Krystian Kuc
      22.Adam Gajda
      23.Klaudia Jaros
      24.Szymon Plichta
      25.Milena Wiechno

       

      Lista rezerwowa

       

      Lista rezerwowa uczniów do udziału w projekcie w ramach mobilności ponadnarodowej (wyjazdu zagranicznego) w przedsięwzięciu pn. „Uczniowie i nauczyciele z SP w Bąkowie Górnym odkrywają kulturę i przyrodę w Grecji wzmacniając swoje kompetencje i poznając atrakcyjne, nowoczesne formy nauki” o numerze 2024-1-PL01-KA122-SCH-000208840.

       

      L.pImię i nazwisko
      1.Julia Politowicz
      2.Mikołaj Rychlik

       

       

  • Podsumowanie mobilności Erasmus+ w świątecznym klimacie
  • https://lowicz24.eu/artykul/bakow-gorny-podsumowanie-n1654713?fbclid=IwY2xjawMJPCxleHRuA2FlbQIxMQABHgLFd9C9qK6lQIvi2lNW1YRqKjehC6miJAxoG3C7gs9E2_IOtceUbJnR5KSm_aem_lhyBM0V9t2wE_MsNytt9sw

  • Rekrutacja uzupełniająca
    • ERASMUS +
    • Rekrutacja uzupełniająca

    Wstępna lista rankingowa do udziału w projekcie w ramach mobilności ponadnarodowej (wyjazdu zagranicznego) w przedsięwzięciu pn. „Uczniowie i nauczyciele z SP w Bąkowie Górnym odkrywają kulturę i przyrodę w Grecji wzmacniając swoje kompetencje i poznając atrakcyjne, nowoczesne formy nauki” o numerze 2024-1-PL01-KA122-SCH-000208840.

    Projekt finansowany przez Unię Europejską.

     

    Lista uczestników:

    1. Julia Milczarek
    2. Matylda Miziołek
    3. Maja Wielemborek
    4. Łukasz Węgrzynowski
    5. Wiktoria Rzepka
    6. Krzysztof Białas
    7. Natalia Znyk
    8. Filip Jaros
    9. Justyna Warzywoda
    10. Julita Urbańska
    11. Mikołaj Wolski
    12. Nikodem Tomasik
    13. Oliwia Białas
    14. Mateusz Dzięgielewski
    15. Krzysztof Dałek
    16. Maciej Ścibor
    17. Ewa Wielemborek
    18. Zuzanna Rosiak
    19. Małgorzata Surma
    20. Lena Boczek
    21. Krystian Kuc
    22. Adam Gajda
    23. Klaudia Jaros
    24. Szymon Plichta

     

     

  • REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW
  •  

     

    REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW

     

     

    Do projektu

    „Uczniowie i nauczyciele z SP w Bąkowie Górnym odkrywają

    kulturę i przyrodę w Grecji wzmacniając swoje kompetencje

    i poznając atrakcyjne, nowoczesne formy nauki.”

     

    nr 2024-1-PL01-KA122-SCH-000208840

     

     

    Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.

     

     

     

     

    Bąków Górny, 06.09.2024 r.

     

    • 1 § Postanowienia ogólne
    1. Przedsięwzięcie „Uczniowie i nauczyciele z SP w Bąkowie Górnym odkrywają kulturę i przyrodę w Grecji wzmacniając swoje kompetencje i poznając atrakcyjne, nowoczesne formy nauki” o numerze 2024-1-PL01-KA122-SCH-000208840,
      w ramach którego planowana jest mobilność edukacyjna (wyjazd zagraniczny) ucznia, finansowane jest przez Unię Europejską
    2. Przedsięwzięcie realizowane jest przez Szkołę Podstawową im. Janusza Korczaka w Bąkowie Górnym, ul. Bąków Górny 123, 99-400 Zduny, zwany dalej Organizacją Wysyłającą lub Szkołą.
    3. W ramach projektu planowana jest realizacja mobilności w terminie 27.10.2024-09.11.2024
    4. W mobilności weźmie udział grupa 25 uczniów w wieku 13-15 lat z klas VII-VIII.
    5. Celem głównym projektu jest wzrost kompetencji kluczowych 25 uczniów:
      1. Kompetencji w zakresie wielojęzyczności,
      2. Kompetencji cyfrowych,
      3. Kompetencji osobistych, społecznych i w zakresie uczenia się,
      4. Kompetencji w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
    6. Uczeń biorący udział w projekcie nie ponosi kosztów finansowych.
    7. Koszty uczestnictwa pokrywa Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Bąkowie Górnym. Środki finansowe pochodzą z dofinansowania z programu ERASMUS+, które otrzymała Szkoła.

     

    • 2 § Zakres wsparcia
    1. W ramach Projektu wsparciem zostanie objętych 25 uczniów i uczennic, kształcących się w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Bąkowie Górnym w klasach VII-VIII w wieku 13-15 lat, zwanych dalej Uczestnikami Projektu, którzy do udziału w Projekcie zostaną zakwalifikowani na podstawie procedury rekrutacyjnej, przeprowadzonej przez Komisję Rekrutacyjną, w skład której wejdą przedstawiciele Szkoły.
    2. W projekcie uczestniczyć mogą wyłącznie uczniowie Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Bąkowie Górnym.
    3. Udział w projekcie jest bezpłatny, wszystkie koszty związane z mobilnością, a także działania przygotowawcze i ewaluacją są pokrywane przez Szkołę z dofinansowania.
    4. Czas trwania mobilności dla każdego Uczestnika wyniesie 12 dni + 2 dni dojazdu, w tym:
    • Realizowany program mobilności edukacyjnej dla jednego uczestnika wynosi łącznie 60-80 godzin;
    • Zajęcia realizowane będą w sposób ciągły przez 2 kolejne następujące po sobie tygodnie;
    • Zajęcia merytoryczne realizowane w ramach projektu będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w wymiarze 6-8 h dziennie;
    • Czas trwania zajęć uwzględnia przerwy wynikające z przepisów, obowiązujących
      w szkole;
    • W ramach mobilności 2 dni (weekend) + wolne popołudnia zostaną wykorzystane na poczet realizacji programu kulturowego.
    1. Uczestnikowi zostanie wyznaczony opiekun w miejscu odbywania zajęć, który będzie czuwał nad prawidłową realizacją działań przez uczestnika, zgodnie z wcześniejszym opracowanym i skonstruowanym programem mobilności.
    2. W przypadku choroby lub innych nieoczekiwanych zdarzeń losowych uniemożliwiających stawienie się w miejscu zajęć, uczestnik ma obowiązek poinformować o tym fakcie, w tym samym dniu, opiekuna w miejscu zajęć oraz koordynatora projektu i Szkoły, wskazując jednocześnie dzień powrotu do zajęć celem kontynuowania projektu.
    3. Szczegółowe zasady odbywania mobilności zostaną zawarte w umowie pomiędzy Uczestnikiem, a Organizacją wysyłającą oraz w regulaminie mobilności.
    4. Uczestnik zakwalifikowany do projektu zobowiązany jest przestrzegać zasad i reguł zawartych w porozumieniach, regulaminach i umowach dotyczących niniejszego projektu, niestosowanie się do zasad skutkować może wykluczeniem uczestnika z projektu oraz koniecznością zwrotu poniesionych kosztów.
    5. Jako okres mobilności rozumie się czas trwania zajęć merytorycznych, realizowanych podczas trwania wyjazdu zagranicznego.
    6. W ramach mobilności czas wolny poza zajęciami uczestników zostanie wykorzystany na realizację programu kulturowego, integrację oraz wypoczynek.

     

    • 3 § Komisja Rekrutacyjna
    1. Na potrzeby projektu zostanie powołana przez Dyrektora Szkoły Komisja Rekrutacyjna, w skład której wejdą Koordynator, Wicedyrektor oraz wyznaczeni nauczyciele.
    2. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzić będzie:
    • Przewodniczący Komisji – Marcin Wójcik
    • Członek Komisji Rekrutacyjnej – Katarzyna Kuras
    • Członek Komisji Rekrutacyjnej – Paulina Jaworska

    Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należeć będzie: ogłoszenie naboru do projektu, udzielanie informacji na temat rekrutacji i projektu, weryfikacja złożonych zgłoszeń, stworzenie listy zakwalifikowanych, listy rezerwowych oraz w razie konieczności przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej.

    1. W kwestiach spornych związanych z prowadzeniem naboru uczestników decyzję podejmuje Koordynator Projektu w porozumieniu z Dyrektorem Szkoły.

     

    • 4 § Rekrutacja uczestników
    1. Uczestnicy zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie na podstawie procedury rekrutacyjnej.
    2. Rekrutacja uczestników poprzedzona zostanie kampanią informacyjną na rzecz projektu.
    3. Rekrutacja będzie realizowana w terminie 06-13.09.2024 r.
    4. Do projektu zostaną zakwalifikowane osoby, które uzyskały największą liczbę punktów.
    5. W rekrutacji wziąć mogą udział wszyscy uczniowie i uczennice ze Szkoły Podstawowej, uczący się w klasach VII-VIII.

    Wszyscy uczestnicy mają równe prawo dostępu do informacji.

    1. Informacje o naborze a także wszystkie niezbędne załączniki zostaną umieszczone na stornie internetowej Szkoły tj. https://spbakow.edupage.org.
    2. W trakcie trwania Rekrutacji informacji oraz wsparcia udzielają uczniom Członkowie Komisji Rekrutacyjnej oraz Koordynator Projektu.
    3. Procedura rekrutacyjna rozpoczyna się 06.09.2024, a kończy 12.09.2024 r. o godzinie 10:00.
    4. W trakcie trwania procedury rekrutacyjnej kandydaci na uczestników projektu mogą składać dokumenty rekrutacyjne w sekretariacie Szkoły lub u Koordynatora Projektu, Pana Marcina Wójcika.
    5. Rekrutacja do projektu będzie się odbywać z uwzględnieniem zasady równości szans
      i niedyskryminacji oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
    6. Chęć udziału w projekcie uczeń zgłasza poprzez złożenie w sekretariacie Szkoły, Formularza Zgłoszeniowego;
    7. Aby „Formularz Zgłoszeniowy” został rozpatrzony przez Komisję, muszą zostać wypełnione wszystkie wymagane pola, dokument musi zostać również opatrzony podpisem kandydata i rodzica lub opiekuna prawnego (uczeń na dzień zgłaszania swojej kandydatury do udziału w projekcie nie ma ukończonych 18 lat, dokumenty aplikacyjne muszą zostać podpisane również przez rodziców lub opiekunów prawnych).
    8. Uczniowie zobowiązani są do przekazywania prawdziwych danych w dokumentach aplikacyjnych.
    9. Szczegóły poprawnego wypełniania dokumentów aplikacyjnych znajdują się
      w instrukcji stanowiącej załącznik do Regulaminu Rekrutacji.
    10. Szczegółowe kryteria rekrutacji: punkty w ramach wybranych Kryteriów oceny będą przyznawane na podstawie weryfikacji przez Komisję rekrutacyjną merytorycznej części „Formularza Zgłoszeniowego”.

    Kryteria oceny merytorycznej:

    • K1 – Średnia ocen za ostatni rok – ocena x 5– max 30 pkt.
    • K2 – Ocena z języka angielskiego za ostatni rok nauki – ocena x 4 – max 24 pkt.
    • K3 – Ocena zachowania za ostatni rok – ocena x 3 – max 18 pkt.
    • K4 – Osiągnięcia w nauce, reprezentowanie szkoły (osiągnięcia, udział w olimpiadach, konkursach, zawodach sportowych, reprezentowania szkoły na zewnątrz etc.), działalność charytatywna – maksymalnie 10 pkt, ocena według opinii komisji rekrutacyjnej
    • K5 – Kryterium zmniejszonych szans (zła sytuacja ekonomiczna, niepełna rodzina, rodzina wielodzietna, niepełnosprawność, etc.)– maksymalnie 15 pkt, ocena według opinii komisji rekrutacyjnej.
    1. Komisja Rekrutacyjna przyznaje punkty według wyżej wymienionych kryteriów po analizie zgłoszenia ucznia, biorąc pod uwagę zasady obiektywizmu i równego traktowania.
    2. W przypadku K4 i K5 punkty zostają przyznane przez Komisję po analizie sytuacji
      i osiągnięć ucznia po konsultacji z wychowawcami, pedagogiem oraz innymi pracownikami Szkoły, jeśli jest to koniczne.

     

    • 5 § Ogłaszanie wyników naboru oraz procedura odwoławcza
    1. Komisja Rekrutacyjna każdorazowo po przeprowadzeniu rekrutacji zbierze się w celu oceny formularzy pod względem formalnym oraz merytorycznym i stworzenia listy rankingowej oraz listy rezerwowej od udziału w projekcie.
    2. Komisja Rekrutacyjna po przeanalizowaniu zgłoszeń kandydatów tworzy listę rankingową, na której umieszcza uczestników zakwalifikowanych do udziału w projekcie oraz listę rezerwową.
    3. W przypadku, kiedy dwie osoby uzyskają tę samą liczbę punktów w procesie rekrutacji, o zakwalifikowaniu Kandydata do projektu decyduje Komisja Rekrutacyjna, kluczowe w tym zakresie będzie K2 – Ocena z języka angielskiego, a w dalszej kolejności K4 – Osiągnięcia w nauce oraz reprezentowaniu szkoły.
    4. Komisja Rekrutacyjna zbierze się, aby dokonać oceny formularzy w dniu zakończaniu naboru wniosków.
    5. Wstępna lista osób zakwalifikowanych oraz listy rezerwowe zostaną opublikowane na stronie internetowej Szkoły i udostępnione w sekretariacie Szkoły w następnym dniu roboczym od zakończenia rekrutacji tj. 16.09.2024 r.
    6. Uczniowi, który złożył dokumenty aplikacyjne do projektu, przysługuje możliwość wglądu do oceny swojego zgłoszenia u Komisji Rekrutacyjnej po wcześniejszym kontakcie z Członkami Komisji.
    7. W przypadku niezakwalifikowania się uczestnika do Projektu, przysługuje mu prawo do wniesienia odwołania.
    8. Procedurę odwoławczą prowadzi Dyrektor Szkoły.
    9. Odwołanie od decyzji komisji składa się w terminie 20.09.2024 do godz. 10:00 do Dyrektora Szkoły na piśmie, wskazując w nim niezgodności co do końcowej oceny formularza zgłoszeniowego lub w zakresie procedury rekrutacyjnej. Dyrektor rozpatruje odwołania i wydaje decyzję o ich uwzględnieniu lub odrzuceniu.
    10. W przypadku, kiedy po ponownym przeliczeniu punktów Kandydat uzyska inną liczbę punktów niż po weryfikacji formularza za pierwszym razem, Komisja publikuje na stronie www Szkoły oraz w sekretariacie zaktualizowaną listę rankingową oraz listę rezerwową 21.09.2024 do godz. 10:00.
    11. Dwoje uczniów, którzy uzyskali największą ilość punktów w ramach listy rezerwowej ma prawo do wzięcia udziału w zajęciach przygotowawczych. Jeśli z tego prawa zrezygnuje wskazany uczestnik to prawo to przechodzi na kolejną osobę z listy rezerwowej.
    12. Ostateczna lista osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa zostaną upublicznione na stronie internetowej Szkoły oraz w Sekretariacie Szkoły do dnia 21.09.2024 r. do godziny 15:00.
    13. Po opublikowaniu listy osób zakwalifikowanych uczestnicy niezwłocznie potwierdzają swoją gotowość do udziału w projekcie, w tym poprzez podpisanie umowy.
    14. W przypadku, kiedy uczestnik zostanie zakwalifikowany na podstawie procedury rekrutacyjnej, może odstąpić od uczestnictwa w projekcie, niezwłocznie informując
      o tym Komisję Rekrutacyjną.
    15. W przypadku rezygnacji lub niepodpisania umowy z zakwalifikowanym uczestnikiem, na jego miejsce wchodzi kolejna osoba z listy rezerwowej z najwyższą ilością punktów uzyskanych w procesie rekrutacji.
    16. Lista osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa będą na bieżąco aktualizowane przez Komisję Rekrutacyjną.

     

    • 8 Postanowienia końcowe
    1. Uczestnik projektu ma prawo zgłaszać realizatorowi projektu swoje uwagi i opinie, dotyczące przeprowadzonych działań, w tym oceniać pracę opiekunów, celowość
      i przydatność wsparcia oraz sposób jego realizacji.
    2. Uczestnik projektu ponosi odpowiedzialność za składanie oświadczeń niezgodnych
      z prawdą.
    3. Nadzór organizacyjny i merytoryczny nad realizacją projektu sprawował będzie koordynator projektu z ramienia Szkoły.
    4. W związku z realizacją projektu w okresie globalnej pandemii COVID-19, terminy oraz niektóre założenia projektu będą mogły ulegać modyfikacjom w trakcie jego trwania.
    5. W przypadku zmian spowodowanych oddziaływaniem pośrednim, bądź bezpośrednim na działania projektowe, Szkoła będzie na bieżąco przekazywać informacje o ewentualnych aktualizacjach.
    6. W przypadkach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, decyzje podejmuje koordynator projektu z ramienia organizacji wysyłającej w porozumieniu z Komisją Rekrutacyjną.
    7. Regulamin obowiązuje w okresie trwania projektu.

     

    • Załączniki do Regulaminu Rekrutacji:

     

    • Zał. 1 Karta Zgłoszenia Ucznia do Mobilności;
    • Zał. 2 Instrukcja wypełniania zgłoszeń;
    • Zał. 3 Ramowy Program Mobilności

     

  • Ulotka Upowszechniająca
  • Podsumowanie krótkoterminowego projektu Erasmus+: Grecja 28.10 – 08.11.2024
  • W październikowym słońcu, pomiędzy gajami oliwnymi i błękitem Morza Egejskiego, 25 uczniów i czterech nauczycieli z naszej szkoły przeżyło swoją wielką, edukacyjną przygodę. Projekt zatytułowany „Uczniowie i nauczyciele z SP w Bąkowie Górnym odkrywają kulturę i przyrodę w Grecji, wzmacniając swoje kompetencje i poznając atrakcyjne, nowoczesne formy nauki” zaprowadził ich na wybrzeże kryjące starożytne tajemnice, ze wzgórzami naznaczonymi mitologią i do greckiej szkoły, w której spotkała się europejska młodzież w poszukiwaniu wiedzy i nowych przyjaźni.

    Od pierwszych dni, gdy nasi uczniowie po raz pierwszy przekroczyli próg szkoły 3rd Gymnasium Katerini, dzieląc się opowieściami o swoich regionach i słuchając historii o Grecji, poczuli, że edukacja może mieć również formę odkrywania, a nauka to nie tylko podręczniki, ale również sztuka poznawania świata. Dzięki greckim rówieśnikom nasi uczniowie mieli możliwość zgłębiać zarówno kulturę, jak i współczesne metody nauczania, włączając się w warsztaty i uczestnicząc w spotkaniach, podczas których  język angielski stał się pomostem do dzielenia się wiedzą i doświadczeniami. Kolejnym były zabawy integracyjne i tańce. Wspólnie się bawiąc europejska młodzież odkrywała, że tradycja jest czymś, co można współdzielić bez względu na granice.

    W ciągu 12 dni projektowych uczniowie wędrowali śladami dawnych bogów i herosów, zbierając materiały i informacje tworząc prezentacje, które miały przybliżyć im i ich kolegom ze szkoły życie i kulturę Grecji.  Warsztaty cyfrowe pozwoliły uczestnikom poznać bliżej program Canva i jego możliwości w obszarze tworzenia ciekawych materiałów. Dzięki nowym umiejętnościom uczniowie stworzyli projekty poświęcone zarówno kulturze, kuchni, mitologii, jak i edukacji w Grecji. Dodatkowo uczniowie uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez europejskich ekspertów, którzy przedstawili elementy zastosowania grywalizacji w edukacji. Na tej bazie przygotowana została przez młodzież prezentacja, w której znaleźć można najciekawsze aplikacje i gry do nauki przedmiotów szkolnych.

    Prowadzeni przez greckich nauczycieli i przewodników polscy uczniowie zanurzyli się również w zielone krajobrazy Parku Narodowego Góry Olimp wysłuchując opowieści o florze i faunie Macedonii, poznając delfiny, żółwie i legendy, które uczyniły z Olimpu siedzibę bogów. Podczas wycieczki na wyspę Skiathos zobaczyli urokliwe miasteczko, złocistą plażę i błękitne zatoki – miejsce, w którym przyroda i historia przeplatają się niczym słońce i morze w greckiej mitologii. A Saloniki, z Białą Wieżą i antycznym Forum Romanum, były dla nich lekcją historii, którą pamięta się długo po powrocie do domu.

    Nasi uczniowie powrócili z Grecji z nowymi umiejętnościami, które pomogą im w dalszej edukacji. Była to podróż, która pokazała im, że nauka to także otwartość na świat i międzykulturowa współpraca. Grecja dała im coś więcej niż wiedzę i wzmocnienie kluczowych kompetencji. Stała się prawdziwą zachętą do dalszej wędrówki edukacyjnej.

  • Rezultaty Projektu
  • Aktualności Projektu